Restmidler
Pengene i denne pulje er det beløb, der er tilovers fra LDU’s driftomkostninger, samt de penge de enkelte landsbyråd ikke får brugt af deres årlige rådighedsbeløb.
Restmidler kan søges hele året. Det er kun mindre beløb der kan søges om.
Max 5.000 pr gang.
Der vil fortrinsvis prioriteres ansøgninger til arrangmenter.
Krav til bevilling af restmidler forudsætter, at landsbyen har fremsendt et budgetoverslag for det år, der søges i, til kassereren.
Ansøgninger om penge fra restmiddelpuljen, sendes direkte til LDU’s kasserer senest en uge før næste LDU-møde (se dato i fanen møder og referater) Der behandlers KUN ansøgninger, som er indsendt på den korrekte ansøgningsformular. Findes nederst på denne side.
LDU vil tage stilling til ansøgningen ved næstkommende LDU-møde. LDU giver besked direkte til landsbyrådets kontaktperson, om ansøgningen bevilliges.
Betingelser for tilskud fra LDU:
LDU bevilliger ikke penge til institutioner/foreninger.
Pengene skal anvendes inden for 3 måneder efter bevillingen er givet. Ellers bortfalder bevillingen.
Der gives kun tilskud til Landsbyrådenes egne aktiviteter eller fællesaktiviteter, hvor landsbyrådene deltager aktivt.
Eksempelvis kan der bevilliges penge til:
- Borgermøder, mødeaktiviteter m.m.
- Teater, foredrag, koncert m.m.
- Plantedag, traveture m.m.
- Højskolesangbøger
- Affaldsspande, bænke, bord/bænke-sæt, udhængsskabe
- Flag
- Hængekøjer
- Insekthoteller, fuglekasser
- Parasoller
- Telt, pavillion
- Maling
- Flis
- Tilskud til landsbyarrangementer fx juletræsfest, halloween, fasterlavn, høstfest, musikaften, fællesspisning, hoppeborg
- Fodboldmål-net
- Hunde høm-høm poser
- Blomsterløg, frøblandinger
- Bålredskaber
- Plæneklipper, stige, krat-rydder, haveredskaber
- Publicering/udarbejdelse af bøger, oplysningsværker, foldere og pjecer
- Medlemskaber og abonnementer
- Hjemmeside. Max kr. 5000,-
Krav til regninger/kvitteringer
Alle køb, der ønskes refunderet, skal være købt hos registrerede firmaer. (Ikke på loppemarkeder og lignende.) Bilagene må kun omfatte køb til det bevilligede. (Ingen køb til privat husholdning eller lign. på samme bon.) Kvitteringer/bilag skal sendes til LDU’s kasserer, enten som original eller som kopi.
Bilagene skal altid vedhæftes en udfyldt samleregning, påført leverandør, beløb, formål og underskrevet af Landsbyrådets kontaktperson. Ellers godtages regningerne IKKE.
Ved årets sidste bevilligede ansøgningsrunde, skal samleregningen være kasseren i hænde senest 28. december. Ellers godtages regningen IKKE.
Se tidligere bevillinger under fanen LDU møder/referater